Зөв бичих аяны хүрээнд

2104 оны 05-р сарын 12 Нийтэлсэн Tsendee
Сургуулиуд удирдамжийн дагуу үр дүнтэй ажил зохион байгуулж байгаагаас нийтэлж байна. /ЧД 72 дугаар сургууль/ Дэлгэрэнгүй»

Семинар боллоо

2104 оны 05-р сарын 09 Нийтэлсэн Tsendee

МХ-ний багш нар хүүхэд бүрийг хөгжүүлэх үр дүнтэй хэрэглэгдэхүүнийг олон янзаар санаачлан хийж бүтээлч ажиллаж байгааг багш нар дэмжиж арга туршлагаа солилцлоо.  

85 -р сругуулийн багш Дэлэгмаагийн монгол бичгийн сургалтын хэрэглэгдэхүүнийголон хувилбараар хийх боломжтой тун эвтэйхэн  тараах материал байлаа

87 -р сургуулийн багш нарын цахим хэлбэрээр бэлдсэн  агуулга - үнэлгээний хэрэглэгдэхүүн   олон багшийн сонирхлыг татлаа.

72-р сругуулийн багш Сэрчмаа, Цэрэндцлам нар мөн  монгол бичгийн хичээлээр хэрэглэх тараах материал, үнэлгээний самбарыг бүтээлч хийж хэрэглэн үр дүнд хүрч  байгаа аж.

12-р сургуулийн багш нарын хийж хэрэглэж байгаа өгүүлбэр зүйн хичээлд хэрэглэх ялгаатай  хэрэглэгдэхүүн   оновчтой хэрэглээ сайтай байв.

Шинэ -Эрин  сургуулийн багш Батцэцэг хүүхдийн бие даан ажиллах чадварт суурилан хэрэглээний бичвэрийг судалгаа мэдээлэлд үндэмсмлэн бичиж сургадаг аргачлалаа таниулж багш нар ихэд сонирхон ярилцлаа.

Ярих чадварыг хөгжүүлэх энгийн аргаас

2104 оны 05-р сарын 07 Нийтэлсэн Tsendee

Ярих чадварыг хөгжүүлэх энгийн аргаас

Хүүхэд бүрт ухаан нэмнэ гэдэг нэлээд чимхлүүр ажил. Яг л юм эвлүүлж буйтай адил.

Манай ангид огт дуугүй нэг хөвгүүн байв. Ер нь багшийг байхад дуугарна гэж үгүй. Магадгүй энэ хүүхдийн дотоод сэтгэхүйг нээж чадаагүй, ойлгоогүй эсвэл өөр шалтгаан / эцэг эх нь тийм хатуу юм уу, гэр бүлийнх нь дарамт байгаа ч юм бил үү/-тайг мэдэхгүй. Доорх хэдэн сургамжийг айлдан хичээлээ заасаар... Хүүхдүүд 1-6 үлгэрийг ярьж дууссаар байлаа. Дуугүй хөвгүүн нэгийг ч ярьсангүй. Улирал дөхөж байлаа.

Хүүхдэд хэлдэг сургамж буюу дүрэм бий.

1. Хүн зорилготой байх ёстой

2. Хүн амьдралдаа ярьж ойлголцохгүйгээр оршин тогтноход бэрх. Ярихгүй бол үйл ажил бүтдэггүй. Үүнд сайн бэлтгэх хэрэгтэй.

3. Хэний ч өмнө ярьж сурах алхам чинь нээлттэй байна

4. Энэ ангид ичиж зовох зүйл байхгүй, ярьж байхад чинь хэн нэгэн инээвэл тэр шоолж байна гэж битгий бод. Нэгнийгээ ярьж байхад инээх шиг муу зүйл үгүй.

5. Би яаж яривал бусдын анхаарлыг татаж чадах вэ гэдгээ бод. Ярианыхаа өнгийг өөрчлөх үү, эсвэл дүр бүрийн дуу хоолойны өнгийг гаргаж ярих уу, дуугаа өндөрсгөж намсгах уу гээд эхний ээлжинд гэртээ, ганцаараа байхдаа дасгал сайн хий гэдэг байв.

6. Мөн ийм олон үлгэр / 6 дугаар ангид эхний хоёр улирал үлгэр оров/ -ээс нэгийг нь ч ярьж чадахгүй гэж үү. Өөрийгөө өөрчлөх арга байна уу. Ойлгохгүй байвал найз, дүү, аав ээж, ах эгчээрээ яриул. Буцаагаад яриад өг. Дэмжихгүй байвал ганцаараа яриад үз гэх мэт янз бүрээр л хэлдэг.

7. Багшаасаа айх хэрэггүй. Би чиний, зөвлөгч, туслагч, чиглүүлэгч шүү дээ гэнэ.

8. Тэгээд ингэж ярь гээд үлгэр ярьж өгнө/ дуурайхуйцаар/

Ярихын нөгөө тал бол сонсох.

9. Анхаарал чинь өөр зүйл рүү тэмүүлж байгаа бол сонсоод бод

10. Түүний ярихыг сонсоод ойлгож байна уу, үгүй юү гэж дотор хүнээсээ асуу

11. Ялангуяа нэг нь хичээл ярьж байх юм бол ямар ч дуу гаргахгүй сонс. Энэ чинь асар том ухаан-тэвчээр юм. “Тэвчээр бол тэвэрч авах ухаан” гэж нэг ухаантан хэлсэн байдаг.

Нэг удаа нөгөө хөвгүүн рүү харсан чинь гараа өргөж байна аа. Гараад ир гэлээ. Гарч ирээд толгойгоо жаахан илснээ “Ас-Синбад хааны үлгэр”-ийг ном хараад уншиж байгаа юм шиг намуухан зөөлхөн хоолойгоор ярьж байна аа. Ангид чив чимээгүй. Түүний хоолойны өнгө жаахан өндөрсөж байлаа. Би ч түүн рүү харсан ч үгүй. Яриад дууслаа... Ангийхан нь баяр хүргэж байна. Би дотроо баярлахдаа гайхахдаа мундаг байна шүү гэж хэлээгүй!! Дахиад ярих уу гэхэд дараа ярина гэж билээ. Дараа нь хоёр үлгэр нэмж ярьсан. Цаашдаа энэ хүүхэд уран илтгэгч болтлоо өсөх ч юм бил үү...

Бас нэг охин огт ярьдаггүй. Дүн гаргах дөхлөө. Нэрийг нь дуудлаа. Чи ярихаасаа ичээд байгаа юм уу, эсвэл ойлгохгүй байна уу, бүр уншиж чаддаггүй юм уу гэлээ. Хариу байдаггүй. Чи тэгвэл үлгэрүүдийн нэрийг мэдэх үү гэлээ. Мэднэ гэж байна. За тэгвэл “Эвсэг айл” –ыг яриадах гэлээ. Багшаа би ангиасаа гараад ярья гэлээ. Тэг гэв. “Их дагзат мэлхий”-г ярьлаа. Ярихдаа маш цөөн өгүүлбэрээр яриад дуусгалаа. Ярьж чадаж байна гэдгийг мэдлээ. Бүрэг ичимхий зан гэж. Энэ бол МОНГОЛ зан. Би доогуур дүн тавиагүй.

Нөгөө ангид бас ярьдаггүй хэд хэдэн сурагч байдаг. Нэг охин огт үлгэр ярьдаггүй. Асуугаад ч хариу байдаггүй. Яах вэ? Бодлоо. За байз!!! Хэдэн хүүхэд “Их дагзат мэлхий” үлгэрийг хамтран тоглох гэж байна. Тэр хүүхдийг багтаа оруулаач гэж гуйлаа. Үгүй гэж байна. За байз!! Өөрөө өгүүлэгч болоод нөгөө охинтой, бас нэг дуугардаггүй хөвгүүнийг гурвуулаа бэлдье гэлээ. Нөгөө хоёрын маань нүд нь сэргэсэн нь илт байлаа. Багштайгаа гурвуул үзэж тарлаа. Нэг нь мэлхий үгийг, нөгөө нь Хатуу, Хэцүү галууны үгийг цээжилснийг нь найруулж яриулж үзлээ. Болж байна аа. Гурвуул ярилаа даа. Гайхалтай. Алга ташиулав. Хүүхдүүд “Багштай би болно, би болно” хэмээн зууралдаж байлаа...

ЮУНД ХҮРСЭН

* 6а30-18/22/ 24

* 6б33-24/20/ 28

Ярих чадварын түвшинг ахиулах аргаас

Ахлах ангид орсон ч түгдэрч, ээрч нэг хэвийн бишээр ярих нь олонтаа. 10 ангид орсон эхний улиралд 35 сурагчаас 1-3 зохиолыг 3-4 сурагч арай чүү уншиж, тэмдэглэж, ярьсан болж аргацаах хандлагатай байв. Би эднийг яаж өөрчлөх аргыг өөрийн эрхгүй эрж хайна. Өөрөөсөө л хайлаа. Би яаж...

Зорилго тавьж хэрэгжүүлэх санааг хэлэв.

1. Зохиолыг өөрөө сайн уншиж, тэмдэглэж, өөрөө ярилаа.

2. Зорилготой ярихад учир зүй л хэрэгтэй

3. Яриагүйгээр /хэлэлцээргүйгээр/ ажил бүтэх нь орчин үед ховор.

4. Ярьж сурах алхам чинь хаалттэй байна. Одоо нээ.

5. Яриагаараа бусдын сэтгэл зүйг эзэмдэх техникт суралц /реторик/ .

6. Сэтгэл зүйн бэлтгэл /Эвгүй байдлаас гарах арга замд суралцах. Инээхэд, шоолоход.../ Ярих бэлтгэлээ хангах

7. Ярих /реторикийн/-ын алтан дүрмүүд. Удаан тод ярь. Нийлмэл өгүүлбэр бага хэрэглэ. Дуугаа өгүүлбэрийн эхэнд болон төсгсгөлд намсгаж, харин дунд хэсэгт өндөрсөгө. Үе үе завсарлага авч бай. Бусдыг бүү дуурай өөрийнхөөрөө бай. Давтаж хэлэхээс бүү ай. Үйлийн эзэнтэй өгүүлбэрүүдээр ярь. Үйл үг аль болох их хэрэглэ.

8. Ярихад сурахад танд гал шиг ассан их хүсэл хэрэгтэй. Хэзээ ч шантарч болохгүй.

9. Ярих урлагт суралцахын тулд сонсох, унших, бичих гэсэн гурван чадвараа хөгжүүлээрэй.

10. Би яаж яривал бусдын анхаарлыг татаж чадах вэ гэдгээ бод. Ярианыхаа өнгийг өөрчлөх үү, эсвэл дүр бүрийн дуу хоолойны өнгийг гаргаж ярих уу, дуугаа өндөрсгөж намсгах уу гээд эхний ээлжинд гэртээ, ганцаараа байхдаа дасгал сайн хий гэдэг байв.

11. Нэгэнт хүн ярьж эхэлсэн л бол сонс. Сайхан ярьдаг хүний дуу хоолой, хэлсэн ярьсан сэтгэлд үлдэж байдаг.

Ярихын нөгөө тал бол сонсох.

12. Анхаарал чинь өөр зүйл рүү тэмүүлж байгаа бол сонсоод бод

13. Дуугүй сонсогч биш идэвхтэн-оролцогч сонсогч бол. Ярианд нь байгаа авууштай санааг дэмж. Орхих санааг эерэгээр шүүмжил.

Өмнөх хичээлийн жилд 8 сурачийг зохиолд задлал хийж яриулж, сургахад чиглүүлсэн. Харин энэ хичээлийн жилд ярьдаг сурагчийн тоо өссөөр...

3+6+2=11 буюу 31.4%

Харин 11 ангид зохиол ярих нь энгийн зүйл болсон бөгөөд “Эсээ” бичлэгийг хэлэлцүүлэхэд дэмжигч, шүүмжлэгч, шинээчийн байр сууринаас ханддаг болсон нь бахархууштай.

* Энгийн ярианаас жүжиглэн ярих, мэтгэлцэх, маргах хэлбэр рүү шилсэн нь хичээл явуулах арга зүйг шинээр шаардсан.

* 11+3+4+2=19 буюу 54,%

* Яриулах гэдэг сэтгэхүүлэхийн ухаан. Сэтгэнэ гэдэг хөгжил- авьяас-урлаг юм

Зохиолыг ярих нь ярианы чадвартай, логик сэтгэлгээтэй хүн болохын үндэс шүү

Уншаад ойлгосноо ярина гэдэг өөртөө хүч нэмж байна гэсэн үг.

* Сайн яриулахын цаана сэтгэх, бэлтгэх, нэгтгэх, дүгнэх, турших, хамтрах /багийн/ үйл зэрэг оршдог юм байна.

Сайн яриулахын цаана сэтгэх, бэлтгэх, нэгтгэх, дүгнэх, турших, хамтрах /багийн/ зэрэг оюуны үйл оршдог юм.   БЗД 79 дүгээр сургууль Н. Батбаяр,

 Дэлгэрэнгүй»

Ээлжит семинар 5 сарын 8-нд болох хэвээрээ.

2104 оны 05-р сарын 06 Нийтэлсэн Tsendee
СЕМИНАРТАЙ ШҮҮ ДЭЭ Дэлгэрэнгүй»

5 сарын 8 нд шүү дээ

2104 оны 05-р сарын 02 Нийтэлсэн Tsendee
скминар Дэлгэрэнгүй»

Нийслэлийн СХД –ийн 65дугаар бүрэн дунд сургуулийн

монгол хэлний секцийн суралцагч бүрийг хөгжүүлэх арга зүй технологийн туршлага

Сэдэв: Монгол хэлний хичээлийн “Тойм лекц”

Хамрах хүрээ: 10 -11-р анги буюу ахлах ангийнхны хүрээнд явуулах

Зорилго: Монгол хэлний хичээлийн онолын тулгуур ойлголтыг бататган, тухайн сонгосон сэдэвт онолын мэдлэгээ нэгтгэн цэгцэлж, эзэмшсэн мэдлэгээ хэрэглэх арга зүйд сургана.

Монгол хэлний хичээлээр 2011 оноос ахлах ангийн суралцагчдын хүрээнд монгол хэлний тойм лекцийг эх, эхийн задлал, найруулга зүй, өгүүлбэр зүй, холбоо үг, үгсийн сан, зөв бичих зүй, бүтээвэр зүйн түвшинд онолын нэмэлт мэдээлэл өгөх, бүтээлч даалгаврыг хийж гүйцэтгэх, суралцагчийн мэдлэг чадварт тус дэм болохуйц “чанар”-ын хувиргал гаргах зорилгоор тойм лекцийг сайжруулсан хувилбараар 4 жил дараалан тогтмол явуулж ирлээ.

Суралцагчийн ярих сонсох, унших, бичих чадварыг хөгжүүлж, хэлний сургалтын ач холбогдол үр дүнг сайжруулахаар энэхүү тойм лекцийг явуулсан нь хэлний тогтолцоот мэдлэгээ харилцааны 4 хэлбэрт буулган хэрэглэхэд дөхөм болсон юм. Тойм лекц нь багш бидний хувьд онолын мэдлэгээ нэгтгэн цэгцлэх, өөрийн цогц мэдлэгээ бусдад түгээн дэлгэрүүлэх, сургалтад тулгамдаж буй асуудлыг хэлэлцэн шийдвэрлэх арга замыг эрэлхийлэх чухал хэлбэр болсон юм. Сурагчийн мэдлэгийн хүрээг тэлэх, цогц мэдлэгийг шаталсан байдлаар эзэмших, тэдний мэдлэгийг чадвар болгон заах аргачлал, арга зүйн талаар санал бодлоо солилцож, өөрсдийгөө хөгжүүлэх арга зүйд өөрчлөлт гарсан гэж үзэж байна.

Суралцагчдын хувьд эх хэлээ сайн эзэмших хүсэл эрмэлзлэлийг төрүүлэх, мэдлэгээ чадвар дадал болгох аргад суралцах, ЭЕШ-ын материалыг задлан шинжлэх, өөрийн мэдлэгээ шалгах, үнэлэх зэргээр хэлний хэрэглээний хандлага төлөвшилд ахиц гарсан гэдгийг дараах үйл явцаар баталъя.

Үйл явцын зорилт:

Багш

Сурагч

Ш Онолын ойлголтыг нэгтгэн багцлах

Ш Үзүүлэн, тулгуур дохио, схем диаграмаар хүртээл болгох

Ш Асуулт, хариулт идэвхжүүлэх

Ш Онолыг ойлгох

Ш Лекцийн тэмдэглэл хөтлөх

Ш Асууж тодруулах

Ш Мэдлэгээ системчлэх

Суралцахуй:

1. Сонсох ажиглах чадвар:

Ш Сонсож тогтоох

Ш Сонссон харснаа тунгаан бодож, асуулт гаргах

Ш Ойлгосноо дараалалд оруулан цэгцлэх

2. Бичих чадвар:

Ш Сонсож ойлгосноо бичиж тэмдэглэх

Ш Ажиглаж ухаарснаа бичиж тэмдэглэх

Ш Оюун дүгнэлт хийх

3. Ярих чадвар:

Ш Сонсож ажигласнаа нэгтгэн дүгнэх

Ш Өөрийн бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх, харьцуулалт хийх

Ш Бусадтай мэдээлэл холбох, баяжуулах

Ш Өөрийн мэдлэгийн хүрээнд дүгнэлт гарган ярих

Эхний жилийн үйл явц, үр дүн: 2010- 2011 оны хичээлийн жил

10-р ангийн 5, 11-р ангийн 6 бүлэгт 11 бүлэгт 1 багш 2 цагаар бүтээвэр, үг, өгүүлбэр, эхийн шатлалын түвшинд онолын тулгуур ойлголтыг багцлан, зааланд power point программаар үзүүлэн хэрэглэн, нийт сурагчдыг хамруулсан. Мөн лекцийг хичээлийн жилийн 2-р хагаст давтан явуулахдаа онол дадлагын хосолсон хэлбэрээр явуулахад мэдлэгийн түвшин, хүрээ тэлж, суралцагчдын оролцоо хандлагад ахиц гарсан нь ажиглагдсан. Эх хэлний хичээлийн учир ухааныг ойлгох, ач холбогдлыг ухаарах, сурах судлах, харьцуулах арга сайжирсан үр дүн гарсан.

Дараагийн жилийн үйл явц, үр дүн 2011- 2012 оны хичээлийн жил

Энэ хичээлийн жилд судлагдахууныг эх, өгүүлбэр, үг, бүтээврийн ихээс бага нэгж рүү , нэг нэгжийг 2 багш хамтран онол дадлагын хэлбэрээр 11-р ангийн 6 бүлэг, 10-р ангийн 4 бүлэг нийт 10 бүлэгт явуулсан. Стандартын харьцуулсан түвшингээр сурагчдыг хуваарилан лекцэд хамруулсан бөгөөд хэл зүйн задлал, өгүүлбэр дэх үгсийн холбоо хамаарал, үгийн аймаг, хэл зүйн хэлбэрээр таньж, шинжилгээ хийх, нэгтгэх синтез, задлах анализ үйлийн хоёр хэлбэрийг хэрэглэх чадвар эзэмшсэн.

Тойм лекцийн агуулгын мэдлэгийг ЭЕШ-ын жишиг даалгавраас шалгах даалгавар боловсруулан шалгалт авч, анализ хийж үзэхэд тест ажиллах мэдлэгийн түвшин ахисан, харин сонгох, харьцуулах тест ажиллах дадлыг түлхүү хийх нь зүйтэй гэж хэлэлцсэн. Цаашид мэдлэг бүтээх бүтээлч хандлагыг нэмэгдүүлэх, эх зохион найруулах, солин найруулах, хэлц ба хэлц бус нэгжийг эхэд хэрэглэх чадварыг дээшлүүлэн хэлний дархлааг танин мэдүүлэхэд чиглүүлэх шаардлагатай гэж үзлээ.

2012 -2013 оны хичээлийн жилийн үйл явц, үр дүн:

Энэ хичээлийн жилийн тойм лекц нь хэлний нэгжүүдийн агуулга хэлбэр, эхийн гадаад ба дотоод шинж, өгүүлэгч сонсогчийн хандлага баймжаар илрэх нэгжийг судлагдахуун болгон авч, найруулга зүйн онолын ойлголт, хэлний нэгжүүдийн найруулэх ур чадвар, уран яруу дүрслэлийг хэрэглэх, хийсвэрлэсэн, эргэцүүлсэн утга хэлбэр бүхий эхийг сонгон эхийг агуулгыг хүндрүүлэн, гүнзгийрүүлсэн болно.

Хичээл заагч багш нараар дадлага ажлын хуваарь гарган, давтлагын анги танхимд хичээлээс гадуур нэмэлтээр зааж, хөндлөнгийн шалгалтыг 2-3 удаа авч давтан авч, тестийн алдаанд дүгнэлт өгсөн нь ЭЕШ –аар сайн үр дүнг үзүүлсэн.

2013 -2014 оны хичээлийн жилийн үйл явц, үр дүн:

Энэ хичээлийн жилд тойм лекцийн өмнөх агуулга дээр зөв бичих зүй, авиан зүйн тухай ойлголтыг нэмэн оруулж, онолын лекцийг 7 хоногт 1 удаа 120 минутаар Б.Амгалан зааж, онол дадлагыг Л.Энхцэцэг, Д.Уламбаяр, Н.Үүрцайх, Х. Сүхтөмөр, Н.Удмаа нар хичээл заадаг 11-р ангийн 5 бүлэгт нэг нэгээр хичээлээс гадуур цагт 120 минутаар нэмэлтээр ажиллуулж, тараах материал хэрэглэгдэхүүнийг хэрэглэлээ. 2-р хагас жилд монгол хэлний хичээлээр ЭЕШ- өгөх сурагчдыг хамруулан 11-р ангийн жишиг, ЭЕШ-ын жишиг даалгаврын агуулгыг багцлан дадлагын ажлыг хийж байна.

Тойм лекцийг явуулсан үйл ажиллагааны дүгнэлт:

Тойм лекцийн нэг тогтолцоот агуулгыг жил бүр баяжуулан гүнзгийрүүлж, тогмтол явуулснаар:

- Сурагч нэг бүр хэлний зүй тогтлыг судлах хандлага төлөвшиж, ном сурах бичгээс эх сурвалжийг олох, эрэл хайгуул хийх, харьцуулах үйлийг хийх чадвар сурагчдын 64,5 -71% үзүүлэлтээр төлөвшсөн.

- Өөрийгээ нээх боломжийг нээх, мэдээлэл цуглуулах, хайх, эрэлхийлэх, бусадтай харилцан зөвлөх зэрэг сурах үйлд 51% үзүүлэлтээс жил бүр 15 -30% хүртэл хувиар ахисан нь сайн үзүүлэлт юм.

- Суралцагчдын хэл зүйн онолын мэдлэг чадвар нь агуулгын мөчлөг бүхэнд үе үе сэргээгдэн, өргөжин тэлж, гүнзгийрч байдаг ороомог маягийн зарчмыг барьж, тойм лекцийг багцлан давтамжтай явуулсан нь маш үр дүнтэй байгааг сургуулийн захиргаа, эцэг эх, суралцагчид талархан сайшаасан нь бидний ажлын амжилт байлаа.

- Хүлээгдэж буй тодорхой үр дүнг илрүүлэхийн тулд тусгай даалгавар боловсруулан гүйцэтгэлийг үнэлж, мэдлэг чадварын түвшинг тогтоосноор хүүхэд бүр өөрийн сурах үйлд хариуцлагатай хандах хандлага тогтсон нь ЭЕШ –д бие даан бэлтгэсэн байдал, ЭЕШ –ын шалгагдсан үр дүнгээс үзэхэд суралцагчдын 80 -87% -д сайн ахиц ажиглагдлаа.

2010-2014 оны “Тойм лекц”- ийн анализ

Сэтгэх чадварыг хөгжүүлэх туршлагаас нийтэлж байна Дэлгэрэнгүй»

УДИРДАМЖИЙН ХЭРЭГЖИЛТИЙН ТАЛААР

2104 оны 04-р сарын 24 Нийтэлсэн Tsendee

4 САРЫН СЕМИНАР ДЭЭР "МХУЗ-ЫН СУРГАЛТЫН ЧАНАРЫГ САЙЖРУУЛАХ ЧИГЛЭЛЭЭР ХИЙХ АЖЛЫН УДИРДАМЖ"  ТАРААЖ  ЭНЭ ТАЛААР АЖЛЫН ЗААВАР АРГАЧЛАЛ  ӨГСӨН БИЛЭЭ.  ТЭР ДАГУУ  АЖЛАА ҮР ДҮНТЭЙ ЧАНАРТАЙ ТООЦОО СУДАЛГААТАЙ  ХИЙЖ БАЙГАА ГЭДЭГТ ИТГЭЖ БАЙНА. 

 УДИРДАМЖИЙН ХЭРЭГЖИЛТИЙН ТАЛААР ХЭЛЭЛЦҮҮЛЭГ ХИЙХ БОЛНО.  ХЭЛЭЛЦҮҮЛГИЙН ХУВААРЬ:

1. СБД, ХУД,  БНД- 5 САРЫН 15 нд 9:00 цагаас ХУД-ийн 52 р сургууль дээр

2. БГД, СХД, НД  -5 САРЫН 15 нд 12:00 цагаас ОУЦ- сургууль дээр

 3. БЗД, ЧД, БХД  -5 САРЫН 15 нд 15:00 цагаас 24-р сургууль дээр болно.

Хэлэлцүүлэгт   МХУЗ-ын ЗАН, секц бүр  хийсэн ажил, ажлын үр дүн, зб, санал гэсэн чиглэлээр илтгэл бэлдэж ирнэ.

Эндээс гарсан санал дүгнэлтийг ирэх хичээлийн ижлд баримтлах бодлого чиглэлд тусгах юм.  БҮТЭЭЛЧ ХАНДААРАЙ   


Батчимэгийн туршлагаас

2104 оны 04-р сарын 24 Нийтэлсэн Tsendee
Бүтээлч  арга, туршлагаас сонирхуулж байна Дэлгэрэнгүй»

Амжилттай суралцах сургалтын орчны тухайд

2104 оны 04-р сарын 24 Нийтэлсэн Tsendee
2014 оны 2-р сард 13 сургуулийн МХУЗ-ын хичээлийн 31 кабинетийн шаардлага хангасан  байдлыг үзэж зөвлөгөө өглөө. Хүүхэд бүрийн хөгжил нь ээлжит хичээлийн үр дүнгээр тодорхойлогдоно. Ээлжит хичээлийг үр дүнтэй явуулах нэг арга зам нь суралцагч өөрөө мэдлэг бүтээхүйц үйлийн орчныг бүрдүүлснээр судлах, боловсруулах, хийж бүтээх арга ухаанд нэвтэрч, сурах арга барилаа улам бүр хөгжүүлэн урам зориг, итгэл үнэмшилтэй болно. Энэ үүднээс л багш нар ээлжит хичээлд зайлшгүй шаардлагатай хэрэглэгдэхүүнийг боловсруулж бэлтгэн хичээлдээ ашигладаг билээ. Энэ ажилд бүтээлч Дэлгэрэнгүйг эндээс татаж үзнэ үү.
Уралдаанд бас толь бичгийн нээлтэд оролцоорой Дэлгэрэнгүй»
Үзэсгэлэнд сайн оролцох хэрэгтэй. Бусад сургууль багш нарт туршлага болох зүйлээ  энэ үзэсгэлэнгийн үеэр сурталчлах боломжтой. Дэлгэрэнгүй»

өөрийгөө сорих нь

2104 оны 04-р сарын 13 Нийтэлсэн Tsendee
"өөрийгөө сорих" даалгавар Дэлгэрэнгүй»

Мэдлэгээ сорих хувилбар

2104 оны 04-р сарын 13 Нийтэлсэн Tsendee
Багш нарын зохиосон  "Сурагчдын өөрийгөө сорих" даалгавраас Дэлгэрэнгүй»

Зарим санаа...

2104 оны 04-р сарын 13 Нийтэлсэн Tsendee
Ж.Энхжаргал (“Эрдмийн оргил” цогцолбор) багшийн бүтээлч санаанаас хэсэглэв. Дэлгэрэнгүй»